الخميس، 27 مارس 2014

بداية جديدة

"فات ييجي أكتر من سنة" .. (:
على أول مرة كتبت فيها هنا ..
وراجعة تاني، يمكن لأن ده ملجأي الأول والأخير..الكتابة.
ومش معنى إني بأكتب إني عندي كلام أقوله، لأ، معنى إني بأكتب إني عندي شعور مش عارفاه بيتحكم فيا، وبأكتب علشان أعبر عنه، يمكن أقدر أوصله وأفهمه، ويمكن لأ، لكن الأكيد إن فيه كلام هيطلع لأول مرة وهيعرفني أكتر عن نفسي.

في رحلة البحث عن ذاتي بأقابل ناس كتير ذواتها مُغرية بالتشبه بيها، بأحاول أقلدهم في حاجات عاجباني وأحطها في شخصيتي اللي بأسعى إني أحققها، في الآخر بالاقي نفسي تُهت أكتر وبعدت عن نفسي أكتر. لسه تايهة بين مفهوم إكتشاف الذات وصُنع الذات، مين فيهم اللي المفروض أحققه؟ مين فيهم اللي صح؟

أيام وبنقضيها، أنت دلوقتي. اللي عشته مش فاضل منه غيرك، اللي جي مش أكتر من مجرد فكرة، أنت عايش، أنت بتاع امبارح مات، أنت بتاع بكره لسه متولدش. أنت خايف ليه؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق